Wydawcy książek przestają się bać internetu

środa, 28 Lut 2007; SWK PL

Wydawcy książek jak dotąd bali się internetu i nawet publikowanie kilkuwierszowych fragmentów książek budziło ich sprzeciw. Teraz zaczyna się to zmieniać. Dwa znaczące wydawnictwa – Random House oraz HarperCollins – udostępniły nawet narzędzia ułatwiające publikacje fragmentów książek na blogach.

Wydawnictwo Random House drukowało już dzieła takich pisarzy jak Danielle Steel, Norman Maile i Toni Morrison. Fragmenty dzieł tych pisarzy są dostępne poprzez klienta o nazwie Insight, który jest dostępny na stronie wydawnictwa.

Insight pozwala na przeglądanie wybranych stron danego dzieła, a także na wyszukiwanie poszczególnych słów w książce. Program wyświetli wyszukane słowa w kontekście. Po wciśnięciu przycisku “+” użytkownik otrzyma kod do wklejenia na stronę WWW lub bloga. Dzięki temu osoby odwiedzające jego stronę zobaczą przeglądarkę udostępnionych fragmentów i będą mogły szybko zakupić książkę.

Podobny nieco wcześniej zrobiło wydawnictwo HarperCollins, które udostępniło na swoich stronach funkcję Browse Inside. Pozwala ona również na przeglądanie fragmentów książek.

Charakterystyczne, niebieskie przyciski “Browse Inside” są dostępne pod zdjęciem w opisie książki. Obok dostępne są również fragmenty kodu do wklejenia na stronę w serwisie MySpace lub na inną stronę. Oczywiście dodanie kodu służy wyświetleniu “widgetu” do przeglądania na swojej stronie.

Przedstawiciele wydawnictw nie ukrywają, że bardzo liczą na to, iż popularne serwisy społecznościowe pozwolą im na znalezienie nowych klientów. Początkowo posunięcie to nie wydaje się żadną nowością, gdyż fragmenty książek możemy już od dawna oglądać w serwisie Amazon.com oraz w Google Book Search, jednak taki stan rzeczy wydawcom wyraźnie nie odpowiadał.

W listopadzie ubiegłego roku francuska organizacja zrzeszająca wydawców zażądała od Google odszkodowań za fragmenty książek, jakie pojawiły się w serwisie Google Book Search. Wydawcy uznali, że kalifornijska firma nie tylko łamie prawa autorskie, ale również nieestetycznie prezentuje wybrane fragmenty dzieł, a więc nie ma szacunku do słowa drukowanego.

Źródło: Dziennik Internautów




PATRONI MEDIALNI XXIV Targów Wydawców Katolickich w Warszawie
Polskie Radio TVP GOŚĆ NIEDZIELNY DEON NIEDZIELA IDZIEMY DO RZECZY WPiS PRZEWODNIK KATOLICKI KAI Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji GŁOS OJCA PIO ŻYCIE DUCHOWE N FRONDAN Miłujcie sięN AGAPEN GŁOS POKOJU PROMYCZEK Egzorcysta FAMILIA GLORIA24 WIARA.PL Wydawnictwo SERAFIN ŚWIĘTY WOJCIECH WYDAWNICTWO TEOLOGIA POLITYCZNA SIECI PRAWDY wPolityce.pl wSieci Historii FRATRIA TAK RODZINIE RÓŻANIEC ANIOŁ STRÓŻ BIBLIOTEKA ANALIZ PODLASIE24.PL Radio Watykańskie Magazyn Literacki KSIAZKI NOTES Wydawniczy RYNEK KSIĄŻKI WIADOMOŚCI KSIĘGARSKIE WYDAWCA STACJA7 WIRTUALNY WYDAWCA      
PARTNERZY XXIV Targów Wydawców Katolickich w Warszawie
  TRAMWAJE WARSZAWSKIE METRO WARSZAWSKIE NARODOWE CENTRUM KULTURY INSTYTUT KSIĄŻKI BIBLIOTEKA NARODOWA MUZEUM NIEPODLEGŁOŚCI Radio Warszawa KATOLICKIE RADIO PODLASIE Radio Niepokalanów Radio GŁOS Caritas Polska POCZTA POLSKA POLREGIO ZAKON MALTAŃSKI EUROPA CHRISTI CHRZEŚCIJAŃSKIE GRANIE TARGI HISTORYCZNE Międzynarodowy Festiwal Filmów Niepokalanów SACROEXPO TOYOTA Marki Forum Izb Gospodarczych STOWARZYSZENIE POLSKICH MEDIÓW KONSORCJUM IZB i ORGANIZACJI GOSPODARCZYCH TTG WARSZAWSKA IZBA GOSPODARCZA
     
SPONSORZY XXIV Targów Wydawców Katolickich
  Drukarnia im. Adama Półtawskiego N ARCTIC PAPER N Wydawnictwo JEDNOŚĆ N Drukarnia DRUK-INTRO
SWK.pl powered by WordPress - Unnamed