XXIV Targi Wydawców Katolickich
XXIV Targi Wydawców Katolickich


Rzym: Powstaje telewizja katolicka

niedziela, 11 Lut 2007; SWK PL

Watykański rzecznik prasowy potwierdził, że powstaje nowa telewizja katolicka. Sprostował jednak szereg nieścisłości, jakie pojawiły się w doniesieniach prasowych na ten temat. Telewizja nosić będzie nazwę H2O. Jest inicjatywą wysuniętą w październiku 2006 r. na kongresie katolickiej telewizji w Madrycie przez grupę osób czynnych w tej dziedzinie. Pozostaje jeszcze w fazie eksperymentalnej. Zacznie nadawać być może około Wielkanocy. Papieska Rada ds. Środków Społecznego Przekazu nie jest odpowiedzialna za telewizję H2O, ale poparła tę inicjatywę. O. Federico Lombardi, będący równocześnie dyrektorem Watykańskiego Centrum Telewizyjnego (CTV), zaznaczył, że także ono jest nią zainteresowane. Możliwa będzie współpraca co do informacji o Papieżu i Watykanie.

Ponadto dyrektor Biura Prasowego Stolicy Apostolskiej zaprzeczył, jakoby inicjatywa miała powiązania z Legionistami Chrystusa. Udział Jesusa Coliny – dyrektora należącej do tego zgromadzenia agencji Zenit – jest z tytułu osobistego. Telewizja H2O będzie całkowicie niezależna od wspomnianej agencji. Dysponując bardzo ograniczonymi środkami, ma ona sama na siebie zarabiać.

Telewizja H2O będzie przygotowywać programy w siedmiu językach, w tym po arabsku. Jak uważa jeden z jej twórców, Jesús Colina, docelowo powinna docierać do 20 mln odbiorców.

„H2O ma być audiowizualnym serwisem informacyjnym. W praktyce chcemy zaproponować średnio cztery do pięciu wiadomości dziennie, które będą mówiły o Stolicy Apostolskiej, Kościele na świecie oraz o tym, o czym katolicy nie mogą dowiedzieć się gdzie indziej. Każda wiadomość będzie miała mniej więcej minutową formę, tak by mogła być wykorzystana we wszystkich formatach technologicznych i wydawniczych” – podkreślił Colina. W praktyce oznacza to, że będą wykorzystywane „np. w telewizji przez programy kulturalne, a w internecie przez portale katolickie czy te, które szczególnie zainteresowane są głosem Papieża i Kościoła. Wybraliśmy nazwę H2O – ponieważ chcemy być żywą wodą. We współczesnej międzynarodowej panoramie informacyjnej słowo Papieża jest ważnym punktem odniesienia. Chcemy sprawić, by mogło ono także w formie audiowizualnej serfować po nowych autostradach komunikacji” – podkreślił Jesús Colina.

Wiara.pl / Radio Watykańskie



PATRONI MEDIALNI XX Targów Wydawców Katolickich w Lublinie
GOŚĆ NIEDZIELNY N NIEDZIELA N IDZIEMY N TVP LUBLIN N RADIO LUBLIN N LubelskaTV N N BIBLIOTEKA ANALIZ N KAI N e-KAI N Magazyn Literacki KSIAZKI N NOTES Wydawniczy N NOWYTYDZIEŃ N PODLASIE24.PL N KATOLICKIE RADIO PODLASIE N RADIO PLUS N RADIO CENTRUM N KATOLICKIE RADIO ZAMOŚĆ N Radio Warszawa N KURIER LUBELSKI N DZIENNIK WSCHODNI N LUBELSKI SERWIS INFORMACYJNY N NASZE MIASTO N RYNEK KSIĄŻKI N WIADOMOŚCI KSIĘGARSKIE N ORSZAK ŚWIĘTEGO MIKOŁAJA N
PARTNERZY Stowarzyszenia Wydawców Katolickich
Drukarnia im. Adama Półtawskiego N Wydawnictwo JEDNOŚĆ N Drukarnia DRUK-INTRO N Festiwal Filmów Niepokalanów N KSIĘGARNIA NA MIODOWEJ N N TOYOTA Marki N N
SWK.pl powered by WordPress - Unnamed