Polski internet w 2006 r.

środa, 9 Maj 2007; SWK PL

Związek IAB Polska przedstawił raport podsumowujący rok 2006 w polskim internecie. Pod koniec ubiegłego roku liczba internautów w Polsce wyniosła ok 13,1 mln, co stawia nas na 9 miejscu na tle innych krajów europejskich. Liczba łącz szerokopasmowych (powyżej 144 kb/s) wzrosła w stosunku do 2005 r. o 170%. Wydatki na reklamę online, bez barterów i wyszukiwarek, wyniosły 215 mln zł, o 60% więcej niż w roku 2005. Obroty polskiego e-commerce wyniosły ok 5 mld zł.

INTERNET 2006
Polska, Europa i świat. Skrót Raportu strategicznego IAB Polska.

Rok 2006 w internecie upłynął pod znakiem wzrostu wydatków na reklamę online, spektakularnego wzrostu popularności serwisów tworzonych przez użytkowników oraz rozwoju rynku handlu elektronicznego.

Najnowszy raport strategiczny IAB Polska przedstawia następujące zagadnienia: Dostęp do internetu, Broadband, Konsumenci online, Czas korzystania, Reklama Online, Wyszukiwarki, Witryny internetowe, E-commerce, Web 2.0.

Dostęp do internetu

Według badania Megapanel PBI/Gemius liczba polskich internautów w wieku 7+ pod koniec 2006 roku wynosiła 13,1 mln. Polska zajmuje 9. miejsce w Europie pod względem liczby internautów.

W Polsce z internetu częściej korzystają mieszkańcy miast (prawie 50 proc.) niż wsi (22 proc.) oraz młodsi niż starsi (w grupie wiekowej 15-19 prawie wszyscy korzystają z sieci, zaś wśród osób powyżej 60 roku życia zaledwie 4 proc.).

3/4 polskich internautów łączy się z siecią w domu, 91 proc. z nich korzysta ze stałego łącza. Średni czas korzystania z internetu w Polsce wzrósł w ciągu 2006 roku z 25 do 30 godzin miesięcznie.

Reklama online

W 2006 roku wydatki netto* na reklamę w internecie w Polsce wyniosły ok. 215 mln złotych. Oznacza to wzrost o prawie 60 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Wydatki na reklamę online stanowiły już 3,9 proc. wszystkich wydatków reklamowych.
*) wydatki netto, bez umów barterowych

W Wielkiej Brytanii internet przyciąga ponad 11 proc. wszystkich nakładów na reklamę, więcej niż radio i outdoor razem wzięte. Na całym świecie wydatki na reklamę online to 5,8 proc. wszystkich wydatków reklamowych

e-commerce i ogłoszenia

Obroty polskiego e-commerce wzrosły w 2006 roku do 5 mld złotych. Zakupy w sieci robi ponad 3,3 miliona osób.

Pod koniec 2006 roku już 5,8 miliona osób w Polsce (44% internautów w wieku 7+) korzystało z serwisów ogłoszeniowych w internecie.

Broadband

W 2006 roku liczba łączy szerokopasmowych w Polsce wzrosła o ponad 170 proc. Nowe regulacje prawne znacznie zwiększyły konkurencję na rynku dostępu do internetu.

Raport strategiczny IAB Polska Internet 2006. Polska Europa i Świat. Pobierz cały raport… (PDF)

Źródło: IAB Polska

Zobacz także: Internet Standard



PATRONI MEDIALNI XX Targów Wydawców Katolickich w Lublinie
GOŚĆ NIEDZIELNY N NIEDZIELA N IDZIEMY N TVP LUBLIN N RADIO LUBLIN N LubelskaTV N N BIBLIOTEKA ANALIZ N KAI N e-KAI N Magazyn Literacki KSIAZKI N NOTES Wydawniczy N NOWYTYDZIEŃ N PODLASIE24.PL N KATOLICKIE RADIO PODLASIE N RADIO PLUS N RADIO CENTRUM N KATOLICKIE RADIO ZAMOŚĆ N Radio Warszawa N KURIER LUBELSKI N DZIENNIK WSCHODNI N LUBELSKI SERWIS INFORMACYJNY N NASZE MIASTO N RYNEK KSIĄŻKI N WIADOMOŚCI KSIĘGARSKIE N ORSZAK ŚWIĘTEGO MIKOŁAJA N
PARTNERZY Stowarzyszenia Wydawców Katolickich
Drukarnia im. Adama Półtawskiego N Wydawnictwo JEDNOŚĆ N Drukarnia DRUK-INTRO N Festiwal Filmów Niepokalanów N KSIĘGARNIA NA MIODOWEJ N N TOYOTA Marki N N
SWK.pl powered by WordPress - Unnamed