Coraz chętniej handlujemy przez internet

poniedziałek, 23 Kwi 2007; SWK PL

Ok. 4-5 proc. ogólnej sprzedaży detalicznej w Polsce stanowi handel przez internet. W 2006 roku wyniosła ona 4,6 mld zł. W piątek w Warszawie odbyła się konferencja nt. handlu wysyłkowego i przez internet. Zorganizowało ją europejskie stowarzyszenie handlu na odległość Emota. Organizacja ta skupia 23 stowarzyszenia narodowe, reprezentujące 2 tys. firm – piszą Wirtualne Media.

Jak poinformował na konferencji prezes Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego (SMB) Piotr Pokrzywa, największym portalem e- sprzedaży jest Allegro, który szacunkowo obsługuje ok. 80 proc. tego rynku.

Adam Kwaśniewski z Google dodał, że w 2006 roku sprzedaż przez internet wyniosła 4,6 mld zł, a w tym roku powinna jeszcze wzrosnąć. Jednak wielkość sprzedaży elektronicznej w Polsce jest stale niska. Jest ona np. dziesięciokrotnie mniejsza niż w Niemczech. (…)

Z elektronicznych zakupów korzystają głównie ludzie młodzi, którzy najczęściej nabywają książki i płyty DVD. Ale także często kupowany jest sprzęt turystyczny i elektroniczny oraz bilety na imprezy.

W e-handlu sklepy można podzielić na cztery grupy: takie, które prowadzą sprzedaż tylko w internecie, firmy mające tradycyjne sklepy, firmy prowadzące sprzedaż wysyłkową, a także witryny aukcyjne. Każda z tych grup ma inne problemy w prowadzeniu internetowego handlu. Czytaj dalszy ciąg…

Źródło: Wirtualne Media




PATRONI MEDIALNI XXIV Targów Wydawców Katolickich w Warszawie
Polskie Radio TVP GOŚĆ NIEDZIELNY DEON NIEDZIELA IDZIEMY DO RZECZY WPiS PRZEWODNIK KATOLICKI KAI Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji GŁOS OJCA PIO ŻYCIE DUCHOWE N FRONDAN Miłujcie sięN AGAPEN GŁOS POKOJU PROMYCZEK Egzorcysta FAMILIA GLORIA24 WIARA.PL Wydawnictwo SERAFIN ŚWIĘTY WOJCIECH WYDAWNICTWO TEOLOGIA POLITYCZNA SIECI PRAWDY wPolityce.pl wSieci Historii FRATRIA TAK RODZINIE RÓŻANIEC ANIOŁ STRÓŻ BIBLIOTEKA ANALIZ PODLASIE24.PL Radio Watykańskie Magazyn Literacki KSIAZKI NOTES Wydawniczy RYNEK KSIĄŻKI WIADOMOŚCI KSIĘGARSKIE WYDAWCA STACJA7 WIRTUALNY WYDAWCA      
PARTNERZY XXIV Targów Wydawców Katolickich w Warszawie
  TRAMWAJE WARSZAWSKIE METRO WARSZAWSKIE NARODOWE CENTRUM KULTURY INSTYTUT KSIĄŻKI BIBLIOTEKA NARODOWA MUZEUM NIEPODLEGŁOŚCI Radio Warszawa KATOLICKIE RADIO PODLASIE Radio Niepokalanów Radio GŁOS Caritas Polska POCZTA POLSKA POLREGIO ZAKON MALTAŃSKI EUROPA CHRISTI CHRZEŚCIJAŃSKIE GRANIE TARGI HISTORYCZNE Międzynarodowy Festiwal Filmów Niepokalanów SACROEXPO TOYOTA Marki Forum Izb Gospodarczych STOWARZYSZENIE POLSKICH MEDIÓW KONSORCJUM IZB i ORGANIZACJI GOSPODARCZYCH TTG WARSZAWSKA IZBA GOSPODARCZA
     
SPONSORZY XXIV Targów Wydawców Katolickich
  Drukarnia im. Adama Półtawskiego N ARCTIC PAPER N Wydawnictwo JEDNOŚĆ N Drukarnia DRUK-INTRO
SWK.pl powered by WordPress - Unnamed